نوشته شده توسط : نتسان

باربری مشهد به ملایر– ما در گروه باربری نتسان که نام تجاری باربری مشهد به می باشد سعی نموده اییم با به کارگیری بهترین پرسنل و ماشین های حمل کالا و اثاثیه مدل بالا آسودگی خاطر را برای شما عزیزان فراهم نماییم در این مطلب به موضوعات نهاوند- کبودر اهنگ- لاجین -تویسرکان - بهار - رزن -فامنین - ازندریان- صالح اباد- مهاجران - گل تپه – برزول خواهیم پرداخت.

باربری مشهد به ملایر-  تمام تلاش مجموعه باربری نتسان این می باشد تا بتواند ارزانترین خدمات حمل و نقل و (نهاوند- کبودر اهنگ- لاجین -تویسرکان - بهار - رزن -فامنین - ازندریان- صالح اباد- مهاجران - گل تپه - برزول) را برای شما عزیزان تدارک ببنید و امروز با افتخار اعلام می نماییم که باربری نتسان در بین تمام شرکت های باربری ارزانترین نرخنامه و تعرفه را ارائه می نماید.


وجه تسمیه و تاریخچه شهر ملایر:
مورخان در مورد تاریخچه ملایر اقوال مختلفی را ذکر کرده اند از جمله: همزمان با ورود اسلام به ایران و حمله سپاهیان عرب که در این منطقه به دنبال آب بوده و آن را نیافته بودند ،گزارش داده بودند که (ماءلایرا) به معنی این که آب دیده نمی شود و بعدها این عبارت در اثر تکرار به ملایر تبدیل شده است. روایت دیگری حاکی از آن است که در زمان مادها در این منطقه با روشن کردن آتش بر روی تپه ها و کوه ها اخبار را به سایر مناطق می رسانده اند و از این رو این منطقه را (مل آگر) به معنی تپه آتش نامیده اند. باربری مشهد به ملایر– بعضی ازمحققین اظهار داشته اندکه نام ملایر ترکیبی از دو واژه "مال" و"آیر" است که درلهجه کردی و لری واژه "مال" به معنی خانه و واژه آیر معرف "آگر" است نظر دیگر این است که ملایر از واژه "مل" به معنی خانه وکلمه "آیر" به معنی آریاها که معنی خانه و سرزمین آریاها تشکیل می دهد. بنای فعلی این شهر را با حکومت فتحعلی شاه قاجار در سال 1188 شمسی مقارن می دانند که به دست نوه اش حاج سیف الدوله (حاکم وقت ملایر و تویسرکان) آباد گردید از جمله می توان به احداث چند قصر ، باغ ، مسجد و حمام اشاره نمود و به همین دلیل تا قبل از انقراض سلسله قاجاریه آن را دولت آباد می نامیدند.
موقعیت طبیعی و جغرافیایی:
ملایر بزرگترین شهرستان استان پس از همدان با 3260 کیلو متر مربع (وسعت شهرستان ملایر 60 کیلو متر مربع) که بر اساس تقسیمات کشوری شامل 5 شهر ملایر ،زنگنه ،ازندریان ،سامن ،جوکار و از 4 بخش شامل : مرکزی ،جوکار، سامن، زند و15 دهستان و 225 روستا تشکیل شده است .
شهرستان ملایر در 48 و 49 درجه طول جغرافیایی و 34 و 17 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد و از شمال به همدان ،از شرق به اراک ، از جنوب به بروجرد و از طرف غرب به شهرستان تویسرکان و نهاوند محدود شده است. ارتفاع از سطح دریا 1780 و فاصله اش از همدان 86 و تهران 390 کیلو متر است امتداد رشته کوه البرز از شمال و شمال شرق این شهرستان می گذرد و به کوه های سربلند اراک متصل می شود. مرتفع ترین کوه این شهرستان (قله لشگر دربا ارتفاع 2928 متری) می باشد و کوه معروف (یزدگرد) با بقایای قلعه یزدگرد ساسانی در جنوب شهر قرار دارد. باربری مشهد به ملایر– از دیگر ارتفاعات مهم ،ارتفاع کوه گرمه با ارتفاع 2206 متر و کوه سرده با ارتفاع 2277 متر می باشد. پوشش گیاهی شهرستان ملایر از نوع استپ کوهپایه ای است . ملایر از نظر آب و هوایی در مرز آب و هوای معتدل کوهستانی و آب و هوای نیمه بیابانی ایران قرارگرفته و خصوصیات هر دو نوع آب و هوا را داراست و متوسط بارندگی سالیانه آن به 2/242 میلیمتر می رسد.
زبان اهالی این شهرستان آمیزه ای از لری ،کردی ،فارسی با لهجه لری و لک می باشد و حدود 60% آن ها در روستا زندگی می کنند و به کشاورزی اشتغال دارند. دین و مذهب این شهرستان اسلام و شیعه 12 امامی است و جمعیت آن بر اساس آخرین سر شماری سال 1385، تعداد 290197 نفر جمعیت با تراکم نسبی 4/90 در هر کیلو متر مربع است که جمعیت ملایر 156289 نفر ، شهر سامن 4431 نفر ، شهر ازندریان 8752 نفر ، شهر جوکار 2364 نفر ، در شهر زنگنه 847 نفر و بخشهای مرکزی با جمعیت 33303 نفر ،بخش جوکار 53054 نفر ، بخش سامن 32833 نفر و بخش زند 14706 نفر اسکان دادند.
موقعیت اقتصادی و سوغات ملایر:
اقتصاد این شهرستان عمدتأ بر پایه کشاورزی آن شامل ؛ انگور ، جو ، گندم ، حبوبات و علوفه می باشد. تجارت بازرگانی نیز در ملایر دارای رونق نسبی است. سوغات و صادرات ملایر شامل؛ قالی ،صنایع منبت و نیز خشکبار ، شیره انگور ، عسل ، بادام ، گردو و بخصوص کشمش است که به علت مرغوبیت و وفور آن چند کارخانه به تولید و بسته بندی کشمش مشغول می باشند. محصول آن را به کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می کنند.
باربری مشهد به ملایر و موضوعات مربوطه را در حد توان در این نوشتار بیان نمودیم- در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در شرکت باربری مشهد با نام تجاری نتسان تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بهترین انواع خدمات را به شما ارائه دهیم اگر در جستجوگر گوگل یکی از عبارات باربری مشهد به ملایر- نهاوند- کبودر اهنگ- لاجین -تویسرکان - بهار - رزن -فامنین - ازندریان- صالح اباد- مهاجران - گل تپه – برزول را جستجو نموده اید و وارد این نوشته شده اید می توانید در این سایت به تمام نیازهای خود دست یابید. ضمنا می توانید با یکی از شماره های 09152466300-09156497899-05136200798-05138424255 تماس گرفته و از خدمات حمل و نقل شهری و بین شهری و همچنین تعرفه خدمات مطلع شوید مجددا تاکید می نماییم 70% تخفیف استثنایی ویژه شما مشتریان عزیز می باشد که از طریق وب سایت به مجموعه باربری نتسان مشهد مراجعه می نمایید.





:: برچسب‌ها: باربری مشهد،حمل بار مشهد،ارزانترین باربری مشهد،نیسان از مشهد به ملایر،حمل بار از مشهد به ملایر ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: